loading...
بـچـه هـاـے ایـــراטּ برنامـه اے با طعـم نـاب ایـرانـے
MαêÐêн Gα¢нßöяʓαÐêн بازدید : 209 پنجشنبه 05 بهمن 1391 نظرات (2)

سلام

سلام به همه ی کسایی که ازهمون روزاول  که بی تجربه اومدم،کمکم کردن.

سلام به تمام کسایی که بعدش اومدن وباعث موفقیتم شدن وپشتمو خالی نکردن.

 سلام به تمام دوستای گلی که بااینکه تازه اومدن،باحمایتاشون باعث پیشرفت من شدن.

ومخصوصا سلام به قدیمی ترین واولین دوستای وبلاگ نویسم که هرچی دارم ازاونا دارم.

و یه سلام ویژه خدمت تمامی عوامل گل برنامه بچه های ایران

 

 

موضوع امروز برنامه درباره ی زیبایی های ایران بود

 

v1gdyx7jg7z2mdaaqb6.jpg 

 

 

http://upload.tehran98.com/img1/v1gdyx7jg7z2mdaaqb6.jpg

 

دانستنی ها


  • دلقک ماهی چطور زندگی می‌کند؟
  • دَلقَک ‌ماهی یکی از گونه‌های ماهی از خانوادهٔ شقایق‌ماهیان (Pomacentridae) است. در حدود بیست و هشت گونه از دلقک‌ماهی‌ها شناسایی شده‌است.
  • اسرار زندگی مورچگان و خداشناسی
  • در آفرینش مورچه دقت كنید در اعضایی كه برای این حیوان به منظور خوردن غذا و هضم كردن آن قرار داده شده و آنچه در درون این جثه كوچك گنجانده شده و آنچه در سر این حشره از چشم و گوش و عضوهای دیگر موجود است اندیشه و تفكر كنید.

 

 واما این شما واین مکان های دیدنی  استان خوزستان شهر اهواز

 

سرای عجم

 

سرای عجم بنای تاریخی که در ر سال ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۸۷۵ به ثبت ملی رسید. این بنا در گذشته هم به عنوان یکی از کاروانسراهای شیخ خزعل بوده و هم بازار و در حال حاضر به عنوان انبار از آن استفاده می‌شود. بنای سرای عجم از لحاظ معماری منحصر به فرد و بنایی یک طبقه است و دارای آجر چینی، ستون‌های حجاری شده، حجره‌های متعدد، سنگ‌فرش و در و پنجره چوبی است.


خانه دادرس


خانه دادرس بنایی بازمانده از دوره قاجاری است که در سال ۱۳۸۲ به شماره ۹۷۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این بنا در مرکز شهر اهواز (در ولایت عربستان آن وقت) در خیابان عبدالحمید (نام یکی از پسران شیخ خزعل) ساخته شد. این خانه را شیخ خزعل به عنوان کاروانسرا بنا نهاده بود و دقیقا در پشت قصر شیخ خزعل است. در خیابان عبدالحمید و مرکز شهر اهواز خانه‌های متعددی از دوره‌های قاجاریه و پهلوی به جا مانده که بخش ناچیزی از آن‌ها به ثبت رسیده‌است. سرای دادرس یکی از این بناهای تاریخی شهر اهواز است که تاکنون فقط به ثبت رسیده و در نگهداری و مرمت آن کوتاهی شده‌است.


ساباط جنب خانه معین التجار


ساباط جنب خانه معین التجار مربوط به اوایل دوره قاجار است و در اهواز، قسمتی ازبازارقدیمی واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ دی ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۴۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 


معین التجار  


 بنای معین التجار مربوط به دوره قاجار است و در اهواز، خیابان ۲۴ متری، خیابان کاوه غربی، نبش اول واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۵۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 


منزل نفیسی 


ساختمان نفیسی واقع در خیابان سلمان فارسی (نادری) روبه روی پارکینگ کارون بوده و به شماره ۳۴۹۴ در بیست و پنجم اسفند ماه ۱۳۷۹ ش به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است.


میدان چهارشیر 


میدان شهید بندر (چهارشیر) در سال ۱۳۳۸ ش احداث شده است و به شماره ۷۰۴۰ در دهم دی ماه ۱۳۸۱ ش به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.


سد قدیمی (شادروان) 


در دوران باستان هفت سد بر روی رودخانهٔ کارون ساخته شده بود که آخرین آن‌ها سد اهواز بود. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین این هفت سد، سد شوشتر بوده است.
سد اهواز دارای سه دریچه بود که زمین‌های اظراف رودخانهٔ کارون به وسیلهٔ آن آبیاری می‌گردید و در زمان بالا آمد آب دریچه‌های مزبور باز می‌شد تا از خطر سیل جلوگیری شود. نوع معماری سد حاکی از این است که این بنا متعلق به دورهٔ ساسانیان می‌باشد.
تاریخ شکسته شدن سد مذکور دقیقاً ثبت نشده است، ولی احتمالاً در قرن پنجم یا ششم هجری قمری بوده است. زیرا تا قبل از تاریخ مذکور، سد اهواز هنوز سالم بوده است. به طوری که مقدسی در قرن چهارم هجری قمری دربارهٔ آن می‌نویسد: «اگر شادروان (سد) نبود اهواز نبود! چه در آن هنگام از آب‌هایش بهره‌برداری نمی‌شد. شادروان درهایی دارد که هنگام افزایش آب آن‌ها را باز می‌کنند و گر نه اهواز را غرق می‌کند.»
در زمانی که سد هنوز تخریب نشده بود از آن به عنوان پل جهت عبور و مرور نیز استفاده می‌شد. ابودُلَف تاریخ‌نگار سدهٔ چهارم هجری قمری جایگاه این سد را روبه‌روی مسجد علی بن موسی الرضا گزارش کرده است.


دبیرستان شاپور (شهید مصطفی خمینی کنونی)


دبیرستان شاپور واقع در خیابان شریعتی، جنب کلوپ ورزشی بوده و به شماره ۳۶۱۰ در بیست و پنجم ۱۳۷۹ ش به ثبت آثار ملی رسیده‌است.


بیمارستان امام خمینی (جندی شاپور دوران شاهنشاهی)


بیمارستان امام خمینی در شرق رودخانه کارون، بین بلوار ساحلی و خیابان ۲۴ متری و در ضلع شمالی باغ معین واقع شده‌است. ساختمان بیمارستان مزبور متعلق به دوره پهلوی اول است که به شماره ۷۰۴۱ در دهم دی ماه سال ۱۳۸۱ ش به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است.

 


منازل سازمانی راه آهن (هشت بنگله)


منازل مذکور که در دوره ی پهلوی اول ساخته شده اشت در خیابان فلسطین روبروی فرمانداری قرار دارد وبه شماره ۲۵۷۵ در بیست وهفتم بهمن ماه سال ۱۳۷۸ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

 


منازل مسکونی راه آهن


منازل مزبور که مربوط به دوره پهلوی اول می‌باشد در غرب رودخانه کارون کنار پل نادری واقع شده وبه شماره ۲۵۸۷ در بیست وهفتم ماه سال ۱۳۸۷ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است.


کارخانه ریسندگی و بافندگی


در سال ۱۳۰۹ شمسی در دوره پهلوی اول اولین کارخانه ریسندگی و بافندگی توسط چند نفر از تجار شهر به صورت شرکت سهامی در انتهای خیابان امام خمینی (ضلع شرقی) روبروی ساختمان فعلی جهاد کشاورزی استان احداث گردید. کارخانه مزبور را از شرکت آ.ا.گ (A.E.G) خریداری کرده بودند. قسمت اعظم ساختمان کارخانه ریسندگی طی سالهاس اخیر توسط صاحبان آن تخریب وبخشی از زمین به فروش رسید. باقیمانده بنای مذکوربه شماره۲۹۱۳ در تاریخ بیستم آذرماه سال ۱۳۷۹ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است. اما با کمال تاسف در مهرماه سال ۱۳۸۴ شمسی بقایای آن تخریب گردید.

 

 

دانشکده ادبیات


دانشکده ادبیات با مساحتی حدود سه هزارمترمربع ذر ساحل غربی رود کارون کنارپل نادری وابتدای خیابان امام موسی صدر قراردارد بنای مذکوردرسال ۱۳۱۳ شمسی احداث شده وقوس‌های دایره‌ای شکل ایوان آن وهمچنین رواق‌های حیات مرکزی حاکی ازمشخصه‌های معماری دورهٔ پهلوی اول می‌باشد.درابتدای بنای مذکور به عنوان ساختمان مرکزی بانک ملی استان مورد استفاده قرار می‌گرفت. سپس در اختیاردانشگاه جندی شاپور (شهید چمران فعلی)قرار داده شد. وتا کنون از آن به عنوان دانشکده ادبیات استفاده می‌شود. دانشکده ادبیات (ساختمان سه گوش) به شماره ۲۴۹۷ در بیست وششم آبان ماه سال ۱۳۷۸ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است. معمار دانشکده ادبیات فردی آلمانی به نام مهندس آندره گدار بوده‌است.


کوشک حمیدیه


کوشک حمیدیه واقع درشهر حمیدیه در اواخر دوره قاجار واوایل دوره پهلوی ساخته شده‌است وبه شماره ۳۹۸۰ در پنجم تیر ماه سال ۱۳۸۰ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است.


دانش سرای مقدماتی


دانش سرای مذکور متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در ضلع جنوبی باغ معین در انتهای خیابان شهید آهنگری ( بختیاری قبلی ) واقع گردیده‌است . این بنا با شماره ۲۶۰۵ در بیست و پنج اسفند ماه سال ۱۳۷۸ شمسی به ثبت آثار ملی کشور رسیده‌است.


سیلوی اهواز


نقش بنای سیلوی اهواز در سال ۱۳۱۵ شمسی طرح وساختمان آن در سال ۱۳۱۷ شمسی ودر سال ۱۳۱۹ شمسی با هزینه پانزده میلیون ریال به پایان رسید. سیلوی اهواز با ظرفیت ۳۲۰۰ تن دومین سیلوی کشور بعد از سیلوی تهران بوده‌است. این سیلو به سه راه آبی، شوسه وراه آهن دسترسی داشت.

 


منزل ماپار


بنای مذکور متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در خیابان فردوسی بین شهید جهانیان وکافی شده‌است.این بنا دارای زیرزمینی ساخته شده ازسنگ ودوحیاط با دو حوض می‌باشد. وجود تزئینات آجری وطاق نماها ودرچوبی به کار گرفته شده در بنا جلوه‌ای به آن بخشیده‌است. منزل ماپار به شماره ۴۲۲۶ در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۸۰ به ثبت آثار ملی ایران رسیده‌است.

زيباترين و طولاني ترين آبشار مصنوعي ايران 


زيباترين و طولاني ترين آبشار مصنوعي رنگين كمان با نام آبشار رنگين كمان كارون به ارتفاع 35 متر و طول 350 متر از دو سوي پل و از سطح رودخانه كارون افتتاح  شد.
در پروژه آبشار رنگين كمان كارون كه عمليات اجرايي آن 5 ماه به طول انجاميد از فواره هاي آبي استفاده شده كه به وسيله 6 الكتروپمپ كار پمپاژ آب را از رودخانه انجام مي دهند .
اين پمپ ها آب را از درون رودخانه به دو طرف پل(از سمت پل سفيد به طول 150 متر و از سمت پل سوم به طول 200 متر) پمپاژ كرده و سپس به وسيله 2750 نازل كاملاً استيل از دو سمت پل مجدداً به درون رودخانه مي پاشند.
لوله هاي به كار رفته به منظور جلوگيري از رسوبات و املاح موجود در آب كاملاً استيل و قابل شستشو با اسيد مي باشند. پمپ ها نيز كه از نوع 150 و 400 مي باشند آب را تا ارتفاع 35 متر پمپاژ مي كنند.
لوله هاي استفاده شده در قسمت مكش از جنس فولاد با قطر 12 اينچ بوده است. يك هدر مكش نيز به قطر 20 اينچ در اين پروژه تعبيه شده، لوله هاي رانش موجود نيز از جنس پلي اتيلن بوده و در دو قطر 14 و 10 اينچ در نظر گرفته شده است. توان هر يك از پمپ ها نيز 90 كيلو وات مي باشد.
سيستم برق اين پروژه از طريق   SOFT DRIVE تامين شده است و سيستم سافت درايو به كار رفته در اين پروژه موجب احداث پست برق 700 كيلو واتي شده كه از جمله ويژگي هاي آن مي توان به صرفه جويي در مصرف برق و نيز صرفه جويي در استفاده از كابل بيش از حد و جلوگيري از ايجاد حرارت بالا در پمپ ها و همچنين جلوگيري از ضربه ي قوچ كه خود از جمله شايع ترين عامل تخريب پمپ ها مي باشد، اشاره نمود.
 تاسيسات برق اين سيستم كه شامل تابلوهاي برق مي باشد، همگي در اتاق پست در ابعاد حدود 110 متر مربع و كابل كشي ها در   درون سازه پل و دور از منظر عمومي قرار داده شده است.

 واما عکس های بزرگتریت آبشار مصنوعی  ایران

 

7owofzmarz7teir8675e.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/7owofzmarz7teir8675e.jpg

62ztrbknaumg5aetk324.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/62ztrbknaumg5aetk324.jpg

 

mq539m7ebr5nrlycm0of.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/mq539m7ebr5nrlycm0of.jpg

 

hzknjsumfu2m1igeoua8.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/hzknjsumfu2m1igeoua8.jpg

چـنـد تـا نکـتــہ ::

1) نـظرات تبلیغـاتـے حـذف میشـטּ پس لـطـفـاً از ایـن مـدل نـظـرهـــا نــذاریــــد.

2) تـو نظـرهـا بـہ برنــامـہ و هــر یــک از عــوامــل برنـــامـہ بے احترامے نــــکـــטּ دوســـــــــــــــــــــت مـــــــــــــــــــــــن!

3) بــہ نـظــرهــا هـمــین جــا پــایـــیـــن نـظـــرهــاتــون جــــواب داده مـیـشــــه!

4) سایت بـعـد از هـر بـرنـامه

ـہ آپـــدیـــت میشـــہ و میتونے خـلـاصـہ اے از هــــر بـرنـامـــہ رو ایـــنـجـا پــیــدا کـــــنـــــے!

5) ایمیـل هایے کـہ قصد دارید بـہ خود بـرنـامـہ بفرستیــد اشتباهے بـہ آدرس ایــمــیــل

سایــــــت ارســـــــال نـکنــیـــد. ممنون از همراهے شمـا دوستاטּ عزیز

 

  

×.:.×.:.بــــچــــــــه هـای ایــــــــراטּ.:.×.:.×

رایانامـہ ::bacheha-iran@jjtvn.ir 

شماره پیامک ::۳۰۰۰۳۰۰ 

×.:.×.:.بــــچــــــــه هـای ایــــــــراטּ.:.×.:.×

 

 

بچه های ایران  یک برنامه ی شاد و دوستانه است که نوجوانان

 را در سرتاسر جهان به یکدیگر پیوند میدهد.

 

بچه هاحتماهرانتظاریاهرانتقادی که ازبرنامه دارینوبگین نظرای شماباعث بهترشدن برنامه میشه مخصوصاکه اوناوبلاگارومبینن ونظرای شماهارومیخونن..

http://s3.picofile.com/file/7413260000/babol103.gif

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایـــــــــت بــه عـــــــنــــواטּ اولـــیــטּ ســـــایـــت برنامـــــــه بـــــــــــــــچــه هــــاي ايـــــــراטּ به تـــهيــه كــنـنـدگـــــے استــــــــاد محــــــمـود ســــلاميـــــــــاטּ قــصـــد دارد با کـمکـ شــمــاعــــزيـــزاטּ بــه یک سایـــت خــــــوب و یکــ پـــایگــاه شــــــــاد و صــــمیــمـے بـــرای تـــمـــام نــــوجــــــوونـــان ایرانيـ تـــــــــــــــبدیــــل شـــــــــــــــود. از هـــــــمـه ی شـــمــــا عـــــــزیزان خـــواهـــــش مــــیكـــنـيــم بـــا نــــــظــــراتــــــ خـــــــودتـــــانــــ مـــــا را یــــــاری کــنــیـد.اميــــــد واريــــم كــــه از مطـــــالبـــــــ ارائــــــه شــــده در ایــنـــ ســـــــــــــــایت, كه مربــــوطــ به استـــــــاد ســـــــــــــلامیــاטּ وبـــــــرنــامه هاي ایشــــــوטּمي باشـــد رضــــــايتـــ كـــــافــے را از شمــــــا عـــــزيزان جــــلب كــــــــــــنيم . ممنــــــون از هـــمراهـــے شمــــــا دوستـــــاטּ عزیز تــــــــــــاريخ آغـــاز به كــار وبــلاگــــ::02/10/91 روزهـــــــــاي پــخــــش برنـــــــامه:: هــــــر روز از شبکــــــه جام جم 1 ســـــــــاعت 17:30 تا 18:45 به وقـــت ایــــراטּ ســـــــــاعت14 به وقت اروپـــــا مرکزی تهيـــــــــه كــننده برنامــــــه::محـــــــــــمود ســـــــــلامياטּ مجری هاے برنامه :: حسین اکبرے،فرشاد حسن پور،امیر عباس خلیلے،ابوالفضل آقا خانے حدیث دکایتے،الهام جعفرے ،مینا شجاعیان ، رامتین چیت سازان ،محمد قاسمے ،محسن مجیدے ..." E-Mail برنامـہ ::bacheha-iran@jjtvn.ir شماره پیامک ::۳۰۰۰۳۰۰ از اینکه این سایت را جهت باخبری از آخرین اخبار کیوان ساکت اف انتخاب کرده اید ، متشکرم ....لطفا برای با خبری از آخرین اخبار این وبلاگ در خبرنامه ی وب عضو شوید. + چـنـد تـا نکـتــہ :: 1) نـظرات تبلیغـاتـے حـذف میشـטּ پس لـطـفـاً از ایـن مـدل نـظـرهـــا نــذاریــــد. 2) تـو نظـرهـا بـہ برنــامـہ و هــر یــک از عــوامــل برنـــامـہ بے احترامے نــــکـــטּ دوســـــــــــــــــــــت مـــــــــــــــــــــــن! 3) بــہ نـظــرهــا هـمــین جــا پــایـــیـــن نـظـــرهــاتــون جــــواب داده مـیـشــــه! 4) سایت بـعـد از هـر بـرنـامـہ آپـــدیـــت میشـــہ و میتونے خـلـاصـہ اے از هــــر بـرنـامـــہ رو ایـــنـجـا پــیــدا کـــــنـــــے! 5) ایمیـل هایے کـہ قصد دارید بـہ خود بـرنـامـہ بفرستیــد اشتباهے بـہ آدرس ایــمــیــل سایت ارســـــــال نـکنــیـــد. برای خوندن پروفایل من هم به منوی اصلی مراجعه کنید ممنون از همراهے شمـا دوستاטּ عزیز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    اجـــــرای کـــــدام یـــــک از مجـــــریان بـــــرنامه بچـــــه ها ایـــــران را دوســـــت داریـــــد؟
    نظر شما در مورد سفرهای برنامه بچه های ایران به نقاط مختلف کشور چیه؟
    دوست دارید چه بخش هایی به برنامه اضافه بشه؟
    به نظرتون چه تغییراتی باعث جذاب تر شدن برنامه می شه؟
    چه رنگهایی برای دکور مناسب است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 1,161
  • بازدید کلی : 13,035
  • کدهای اختصاصی

    جاوا اسكریپت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ابزار وبلاگ

    كد تغيير شكل موس