loading...
بـچـه هـاـے ایـــراטּ برنامـه اے با طعـم نـاب ایـرانـے
MαêÐêн Gα¢нßöяʓαÐêн بازدید : 117 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (1)

 

http://s3.picofile.com/file/7420243438/god.png

سلـام بـه همـه ی دوسـتای عـزیـزمـ !!

امیـدوارمـ کـهـ همـتـون خـوب بـاشـید....

چـند روزی بـود که داشـتم فکـر می کـردمـ ایـن وبـو آپ کـنم...چـون خیـلـی دوسـت داشـتمـ دوسـتی هـامـون ادامـهـ پـیدا کـنه!! البـته میـدونـم ایـن دوستـی هیـچ وقـت تمـوم نمـیشـه و همـیشـه هسـت ولـی مـن از کمـرنگــ شـدنـش میـترسـیدمـ !

امیدوارم تا الان تونسته باشم این وبلاگ رو به یه وبلاگ خوب تبدیل کنم...ما خیلی راه داریم که باید طی کنیم البته همه با کمک هم...خب تصمیم دارم خلاصه  برنامه چهاردهم وپانزدهم برنامه خیلی خوب رو بنویسم

چگونه از جوانی خود بهتر استفاده کنیم و پویایی و نشاط داشته باشیم؟

در پاسخ به این سوءال، از نهج البلاغه حضرت امیر علیه السلام بهره می گیریم. یکی از نامه های مفصّل نهج البلاغه، نامه ی حضرت علی علیه السلام به فرزندش، امام حسن مجتبی علیه السلام است. مراجعه به این نامه، بسیاری از مسائل جوانان و نوجوانان، برای ما روشن می شود. این نامه، عالی ترین سند تربیتی قشر نوجوان و جوان است؛ چون شکل و محتوایی مفصّل دارد و مجموعه گران قدری است و شاید تا حال، چندان به آن توجه نشده است.

جامعیت و ارزشمندی این نامه را می توان با توجه به چند نکته احراز نمود و سپس به کار گرفت؛ اول آن که خود حضرت در مقدّمه نامه، خطاب به امام حسن علیه السلام می فرماید: من هر آن چه برای تو لازم است، در این جا آورده ام و نیز گزیده ای از حاصل تجربه های خودم که تو را بی نیاز می کند از این که دوباره آنها را تجربه کنی و همه آنها را برای تو آورده ام.

دوم آن که شکل و قالب این نامه، منحصر به فرد است؛ زیرا به صورت وصیت نامه از سوی حضرت به عنوان پدر، برای فرزندش نگاشته شده است و طبعاً شامل مهم ترین رهنمودهایی است که برای یک جوان، مورد نیاز است.

نکته سوم، به نحوه دسته بندی محتوای این نامه نورانی برمی گردد که آن چنان در بخش های گوناگون تقسیم شده است که جوانب متعدد بحث درباره نسل جوان را شامل می شود.

موضع امیرموءمنان نسبت به جوان و نوجوان که از این نامه استنباط می شود، این است که بهترین مخاطب برای تعلیم و تربیت دینی و آماده ترین نسل برای تهذیب نفس و تزکیه روح، همین نسل نوجوان و جوان است. حضرت می فرماید: «قلب نوجوان و جوان، همانند زمین بکر و آماده کشت است؛ هر بذری در آن افکنده شود، آن را می پذیرد». این جمله، بیان می کند که نوجوانان و جوانان، کاملاً مهیّا و آماده برای پذیرش و به کارگیری پیام های تربیتی، اخلاقی و دینی هستند.

از همین جا نکات و مطالب نظری، کاربردی و عملی را شروع می کنیم. این مطالب عبارتند از:

الف) انتخاب استادی اخلاقی و تربیتی، برای جوان، ضروری است؛ یعنی شخصی که جوان با او تفاهم داشته باشد؛ چون یکی از مقدمات ضروری تهذیب و تربیت، انتخاب استاد راه یا «راهبر» است (الگوی مناسبی که برای شروع کار می توانیم پیشنهاد کنیم، این است که از کتاب «شرح چهل حدیث» امام راحل استفاده کنید).

عامل بعدی، دوست است. دوست خوب، در تربیت نوجوان و جوان، تأثیر مثبت دارد و دوست بد، تأثیر بد.

سعدی می گوید:

تو اول بگو با کیان زیستی

پس از آن بگویم که تو کیستی

شاخصه بعدی خودسازی، تفکّر است. ممکن است انسان از پدر و مادر بد یا خوب، استادان خوب یا بد، جامعه بد یا خوب، دوستان بد یا خوب و... برخوردار باشد؛ ولی وقتی بالغ و عاقل شد، باید خودش فکر کند و خودش را بسازد. «آرزو» و «خیال»، دو عامل غفلت و تباهی جوان است و باید از این دو، برای تهذیب نفس بهره گرفت.

جوان آرزوها فراوان کند

همی هر چه خواهد، به وَهم آن کند

 

جمـــلاتـــی بـــه رنـــگ رویـــا از نـــوع خیـــلی خـــوب....!!


چــِﮧ بنویـ ـسَـمْــ ـ

مے گُویَندطَلآیـــے تَرین کَلَمِــﮧ بَـرآۓ وُرود بـﮧ تآلآرِ בُوستـ سَلآґ  اَست

پَس سَلآґ.


پُشتِ هَـر کُوهِ بُلَند سَبزِه زآریست پُـراَز یـاבِפֿــِـِـِــבآ وَ בَر آטּ بآغ کَسـے

مے פֿـوآنَد ڪِـפֿــِـِـِــدآهَست בِگَــر غُصِـ چــِرآ؟!

 

آرِزُפּ دآرَґ :


פֿـُـورشید رَهـآیَــت نَکُنَد، غَـ ـم صِـدآیَـت نَکُنَــد،

ظُلمَتِ شآґ ،سیآهَت نَکُنَد פּَ تُـو رآ اَز دِلِ آטּ کَس ڪِـ تَنَش ק  تَنِ

تُـوست حَضرَتِ בפּست جُـدآیَـت نَکُنَد.نَکُنَد.


0moxpnq4sci8yix75kk.jpg

 

http://upload.tehran98.com/img1/0moxpnq4sci8yix75kk.jpg

bq7ffzdxp0shnxtow13t.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/bq7ffzdxp0shnxtow13t.jpg

we3lwgcpfjdqt57gd8n9.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/we3lwgcpfjdqt57gd8n9.jpg

tt4giihhwzw5c1qnhbn.jpg

واما این شما واینم نقاشی دوست خوبم حدیث دکایتی

oc02fng9b2e301nh9onu.jpg

 

po6zeah68ix29i7tfsq.jpg

qjte176ey0xiwbnn7kx8.jpg

n2pkh63y2mwlweovcjn.jpg

0glb8b7qiz83sv3yzh4.jpg

01yo633vb3lbkh5a1t8s.jpg

b6t7k5rijwz40hz3s4ax.jpg

 

دیـشَبــ خُـدا آهستـٍـﮧ دَر گـوشَمْــ ـ گـفتــــ

 


 

دیـگـ ـﮧ بَـسـِـﮧ!!

 


 

بـارانَـمْــ ـ اَز اَشکـــ هـایـت خـِجـآلـت مے کـشَد... !!!

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایـــــــــت بــه عـــــــنــــواטּ اولـــیــטּ ســـــایـــت برنامـــــــه بـــــــــــــــچــه هــــاي ايـــــــراטּ به تـــهيــه كــنـنـدگـــــے استــــــــاد محــــــمـود ســــلاميـــــــــاטּ قــصـــد دارد با کـمکـ شــمــاعــــزيـــزاטּ بــه یک سایـــت خــــــوب و یکــ پـــایگــاه شــــــــاد و صــــمیــمـے بـــرای تـــمـــام نــــوجــــــوونـــان ایرانيـ تـــــــــــــــبدیــــل شـــــــــــــــود. از هـــــــمـه ی شـــمــــا عـــــــزیزان خـــواهـــــش مــــیكـــنـيــم بـــا نــــــظــــراتــــــ خـــــــودتـــــانــــ مـــــا را یــــــاری کــنــیـد.اميــــــد واريــــم كــــه از مطـــــالبـــــــ ارائــــــه شــــده در ایــنـــ ســـــــــــــــایت, كه مربــــوطــ به استـــــــاد ســـــــــــــلامیــاטּ وبـــــــرنــامه هاي ایشــــــوטּمي باشـــد رضــــــايتـــ كـــــافــے را از شمــــــا عـــــزيزان جــــلب كــــــــــــنيم . ممنــــــون از هـــمراهـــے شمــــــا دوستـــــاטּ عزیز تــــــــــــاريخ آغـــاز به كــار وبــلاگــــ::02/10/91 روزهـــــــــاي پــخــــش برنـــــــامه:: هــــــر روز از شبکــــــه جام جم 1 ســـــــــاعت 17:30 تا 18:45 به وقـــت ایــــراטּ ســـــــــاعت14 به وقت اروپـــــا مرکزی تهيـــــــــه كــننده برنامــــــه::محـــــــــــمود ســـــــــلامياטּ مجری هاے برنامه :: حسین اکبرے،فرشاد حسن پور،امیر عباس خلیلے،ابوالفضل آقا خانے حدیث دکایتے،الهام جعفرے ،مینا شجاعیان ، رامتین چیت سازان ،محمد قاسمے ،محسن مجیدے ..." E-Mail برنامـہ ::bacheha-iran@jjtvn.ir شماره پیامک ::۳۰۰۰۳۰۰ از اینکه این سایت را جهت باخبری از آخرین اخبار کیوان ساکت اف انتخاب کرده اید ، متشکرم ....لطفا برای با خبری از آخرین اخبار این وبلاگ در خبرنامه ی وب عضو شوید. + چـنـد تـا نکـتــہ :: 1) نـظرات تبلیغـاتـے حـذف میشـטּ پس لـطـفـاً از ایـن مـدل نـظـرهـــا نــذاریــــد. 2) تـو نظـرهـا بـہ برنــامـہ و هــر یــک از عــوامــل برنـــامـہ بے احترامے نــــکـــטּ دوســـــــــــــــــــــت مـــــــــــــــــــــــن! 3) بــہ نـظــرهــا هـمــین جــا پــایـــیـــن نـظـــرهــاتــون جــــواب داده مـیـشــــه! 4) سایت بـعـد از هـر بـرنـامـہ آپـــدیـــت میشـــہ و میتونے خـلـاصـہ اے از هــــر بـرنـامـــہ رو ایـــنـجـا پــیــدا کـــــنـــــے! 5) ایمیـل هایے کـہ قصد دارید بـہ خود بـرنـامـہ بفرستیــد اشتباهے بـہ آدرس ایــمــیــل سایت ارســـــــال نـکنــیـــد. برای خوندن پروفایل من هم به منوی اصلی مراجعه کنید ممنون از همراهے شمـا دوستاטּ عزیز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    اجـــــرای کـــــدام یـــــک از مجـــــریان بـــــرنامه بچـــــه ها ایـــــران را دوســـــت داریـــــد؟
    نظر شما در مورد سفرهای برنامه بچه های ایران به نقاط مختلف کشور چیه؟
    دوست دارید چه بخش هایی به برنامه اضافه بشه؟
    به نظرتون چه تغییراتی باعث جذاب تر شدن برنامه می شه؟
    چه رنگهایی برای دکور مناسب است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 1,158
  • بازدید کلی : 13,032
  • کدهای اختصاصی

    جاوا اسكریپت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ابزار وبلاگ

    كد تغيير شكل موس