loading...
بـچـه هـاـے ایـــراטּ برنامـه اے با طعـم نـاب ایـرانـے
MαêÐêн Gα¢нßöяʓαÐêн بازدید : 140 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

 

  به نام خدای مهربون،

یه سلام پر انرژی ! حیف که زیاد توی نوشتن نمیشه این انرژی و نشون داد...! اما امیدوارم انرژیم بهتون برسه!

دانستنی ها

  » قلب انسان می تواند خون را ۱۰متر به بیرون پرتاب کند!

  » دارچین بسیار کشنده است اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود.

  » غیر ممکن است که بتوانی با چشمان باز عطسه کنی!

 


گوهر باران >> پیامبر اکرم (ص) : تلاشگر برای خانواده، مانند رزمنده ای است که در راه خدا جهاد می کند.


بخش اول:

داشتن یک یا چند دوست صمیمی در هر سن و موقعیتی نه تنها میتواند تنها می تواند نقش حمایتی برای افراد داشته باشد بلکه باعث آرامش عاطفی فرد نیز می شود. یک دوست خوب هم می تواند در اوقات فراغت و تعطیلات و هم در زمان های بحرانی برای درددل هایی که فقط مختص به دوست است کنار شما باشد. دوست واقعی در همه لحظات به شما انرژی مثبت می دهد و استرس را از شما دور می کند. با تمام این تعاریف که از دوست خوب گفتیم سوال اصلی اینجاست که چه طور می شود دوست خوب پیدا کردو چه راه هایی باعث پایداری این دوستی می شود؟ شما خود می دانید که والدینتان چقدر نگران دوستی شما هستند، پس سعی کنید با آگاهی و به درستی دوستانی واقعی برای خود برگزینید. با این تعاریف که در بالا کردیم به این نتیجه می رسیم که بهترین است که یک یا چند دوست صمیمی و قابل اعتماد داشته باشید. اولین اقدام استفاده از همکاری برای دوست یابی است.

 

در کلاس های گروهی شرکت کنید:

اگر از جمله افرادی هستید که برای برقراری ارتباط اولیه برایتان سخت است برای شروع در کلاس ها و سرگرمی های گروهی شرکت کنید. بی گمان شما به یکی از مقوله های هنری، ورزشی، فرهنگی، و... علاقه مند هستید، یکی را انتخاب کنید و سپس در گروه های فعال در مدرسه عضو شوید. در کل دوستی که در محیط های مثبت جذب شود هم با سلیقه شما جور است هم در ادامه به دلیل داشتن هنر با توانایی خاصی، اوقات فراغت بهتری با او خواهید داشت.

 

چگونه دوست واقعی پیدا کنیم؟

 

ممکن است که از هر کدام از راه های دوست یابی چندین دوست پیدا کنید که هنوز در مرحله صمیمی شدن نیستید و اطمینان کافی به ان ها ندارید؛ اما هدف شما از اول انتخاب یک دوست واقعی بوده که برای دوست یافتن به ان باید نکات زیر را در نطر بگیرید: 1- به دنبال دوستان زیاد نباشید بلکه از مجموعه افرادی که در این مدت با انها ارتباط داشتید دو یا سه نفر را که نزدیک ترین فرهنگ را به خانواده شما دارند، برگزینید. 2- با وستان خود به گردش بروید، تا بتوانید خصلت و گفت و گو، تلفنی با هم ارتباط برقرار کنید تا بتوانید خصلت های مثبت و منفی اها را بهتر بشناسید. در مرحله انتخاب برای راضی نگه داشتن دوست خود هیچگاه از عقاید و اصول خانوادگی تان کوتاه نیایید زیرا با این کار به خود ضربه جبران نا پذیری زده اید. 3- سعی کنید در این مرحله دوستان خود را با والدینتان آشنا کنید زیرا بالاخره ان ها چند پیراهن از شما بیشتر پاره کردند و اغلب با یک نگاه متوجه می شوند که ایا این فرد می تواند دوست مناسبی برای شما باشد یا خیر؟

 

دوستی را حفظ کنید!

پیدا کردن دوست خوب سخت است اما از ان سخت تر حفظ این دوستی است. از این مرحله به بعداین شمایید که باید یاد بگیرید چگونه این دوستی را پایدار کنید. نکاتی که در زیر می اوریم به شما کمک می کند تا دوستی های خود را حفظ کنید.

 

شنونده خوبی باشید:

وقتی دوست شما در حال درددل کردن است و یا می خواهید موضوعی را تعریف کند تمام حواستان را به او بدهید و به پاسخ خود نیندیشید.

 

درباره ابهام ها سوال کنید:

اگر در گفته های دوست خود از مسئله ای ناراحت شدید ان را با وی در میان بگذارید زیرا ممکن است مشکل فقط یک سوء تفاهم باشد.

 

به رضایت خود اکتفا نکنید:

یک رابطه دوستی واقعی یک رابطه کاملا دوطرفه است. فقط به رضایت شخصی خود اکتفا نکنید بلکه زمان هایی از ارتباط خود را به رضایت دوستان اختصاص دهید.

 

از یکدیگر ایراد نگیرید:

اگر سر یک مسئله و یا موضوعی به مشکل برخوردید به شخص حمله نکنید بلکه موضوع را مورد بحث قرار دهید. در چنین شرایطی هرگز یکدیگر را تحقیر نکنید و به عقاید هم احترام بگذارید اما اگر فکر می کنید که دوستتان در حال اشتباه است با زبان دوستانه این موضوع را با وی مطرح کنید تا تاثیر مثبت بگذارید.

 

به دیگران اجازه بدگویی ندهید:

در یک جمع دوستای هیچ گاه به دیگران اجازه ندهید که پشت سر دوست شما بدگویی کند و خود نیز از این کار اجتناب کنید.

هدیه بگیرید:

سعی کنید برای دوست خود هدیه بگیرید مثلاروز تولد، شاگرد ممتاز شدن و برنده شدن در مسابقات ورزشی بهانه های خوبی برای هدیه دادن است. یا وقتی به سفر میروید برای دوست صمیمی خود یک سوغاتی کوچک که نشان دهنده اهمیت شما برای وی است بیا

0ejewl9j5s2idreuvi3.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/0ejewl9j5s2idreuvi3.jpg

 

le9rzgsmovoi3iybv6qh.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/le9rzgsmovoi3iybv6qh.jpg

776kuabjlkctgzgnqv.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/776kuabjlkctgzgnqv.jpg

khij8zedo7y72kutlu1.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/khij8zedo7y72kutlu1.jpg

 

 

4o5k4pcrxawnyvsxibjp.jpg

  بچه ها من سه تا سوال دارم!

  اول اینکه می خوام هرکسی دلیل جذابیت برنامه خیلی خوب 

از نظر خودش رو بگه!

  و سوال دوم:

           به نظرتون برنمه خیلی خوببا انجام دادن چه کار هایی می تونه جذاب تر بشه؟!

  اینم از سوال سوم:

دوست دارین دکور برنامه چه رنگی باشه

 

 

مثل همیشه :

- شرکت در نظر سنجی فراموش نشه!!!

- طــــــــــــوفان بچه های ایران هر روز داره شدیدتر میشه، پس

حسابی مراقب خودتون باشید!!

دوست برای نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است. وقتی نوجوان ناراحت است و مشکلی دارد دوستانش از او حمایت می کنند. اگر چه دوست در سراسر زندگی انسان نقش مهمی دارد، اما در دوران نوجوانی این نقش پُر رنگ تر می شود، زیرا نوجوان دوست دارد در اوقات فراغت مدت بیشتری را دور از خانواده در کنار دوستان خود سپری کند. در ضمن، نیاز نوجوان به حمایت اجتماعی در این سن بیشتر است. زیرا از یک طرف به دلیل تغییرات جسمی و عاطفی، نوجوان احساس ناامنی می کند و حمایت دوستان برای او مهم است. از طرف دیگر، دوستان نوجوان، او را در یادگیری مهارت های اجتماعی و ارتباطی کمک می کنند.

خوب است که نوجوان با کسانی که با او متفاوت هستند دوست شود. وقتی او با شخصیت های جدید ارتباط برقرار کند، افق دید او وسیع تر می شود، دیدگاه های جدیدی یافته و با دیگران بهتر ارتباط برقرار می کند. نوجوان برای دوست یابی تمایل زیادی دارد و برای هماهنگ کردن خود با دیگران بسیار مشتاقانه عمل می کند و بعضی از دوستان به راحتی می توانند نوجوان را به راه های خلاف هدایت کنند. اینکه یک نوجوان دوستان بی شماری داشته باشد والدین را نگران می کند؛ چرا که می ترسند فرزندانشان تحت تاثیر رفتارهای بد دوستانشان قرار گیرند. بنابراین، والدین باید نظارت غیرمستقیم بر دوستان نوجوان خود داشته باشند. زیرا این دوستان گاهی باعث می شوند که نوجوان با مشکلات زیادی روبه رو شود. بهترین روش برای قضاوت کردن درباره دوستان نوجوان، شناخت کامل آنهاست و برای شناخت بیشتر آنها راحت ترین کار تشخیص این است که آیا آنها تاثیرات منفی و ناخوشایند روی نوجوان دارند یا خیر؟ برای از بین بردن نگرانی خود از جانب دوستان نوجوان می توان کارهای زیر را انجام داد:

1- دوستان فرزندتان را بشناسید با دوستان جدید فرزندتان دوست شوید و وانمود کنید که زندگی آنها برای شما جالب است. با ترتیب دادن مهمانی، تولد و ... آنها را در خانه خود گرد هم جمع کنید این کار، علاوه بر اینکه خیال شما را از بابت فرزندتان راحت می سازد، باعث می شود که دوستان او را نیز بهتر بشناسید.

2- داشتن برنامه صحیح برای سرگرم کردن فرزندتان- بهترین راه برای محدود کردن زمانی که فرزندتان با دوستان نامطلوب می گذراند، این است که کارهای دیگری برای او در نظر بگیرید. فعالیت هایی را ترتیب دهید که فرزند تان دوست دارد، مثلاً به او کمک کنید وارد یک تیم فوتبال شود و یا نام او را در یک کلاس هنری بنویسید. خلاصه اینکه او را درگیر برنامه هایی کنید که در اجتماع فعال تر باشد.

3- والدین دوستان فرزندتان را ببینید سعی کنید مادر و پدر دوستان فرزندتان را بشناسید. ملاقات شخصی بهتر است، اما اگر این کار مشکل است، می توانید تلفنی با آنان ارتباط برقرار کنید با آنها دوستانه و بی غرض صحبت کنید و اصل کلام را این گونه عنوان کنید: بچه های ما وقت زیادی را با هم صرف می کنند. بنابر این، می خواستم خودم را معرفی کرده و قوانینی را که برای فرزندم دارم برای شما بگویم.

4- فرزندتان را زیر نظر داشته باشید. وقتی با دوستان بد رفت و آمد می کند حواستان کاملاً به او باشد. مثلاً اگر تغییر رفتار، نمرات پایین، رفتار خشن، حالت های غیرمعمول و... دارد بدانید می توانید کاری کنید تا ارتباط با آنان قطع شود. اگر لازم است از معلم هایش، مشاور مدرسه یا یک پزشک روان شناس کمک بگیرید.

5- قوانین خود را برای فرزندان بازگو کنید. برای جلوگیری از نفوذ همسالان بد در او، برای او قوانین مشخص در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که از همه آنها آگاه است. این قوانین را طوری ترتیب ندهید که در مخالفت مستقیم با دوستان باشد بلکه آن را بازنگری قوانین خانوادگی جلوه دهید و او را از عواقب تخلف از این قوانین مطلع کنید.

همان گونه که بیان شد نوجوانی یکی از مراحل حساس زندگی است. والدین با کمک به نوجوان خود در زمینه گزینش دوست می توانند به او در گذر از این مرحله به مرحله بعدی کمک کنند. دوست هر کس، نشان دهنده هویت و موقعیت خاص او در زندگی است، تا آنجا که گفته می شود: «بگو با که دوستی تا بگویم کیستی.» برای حفظ و تعمیق هویتی راستین، گزینش یک دوست مناسب ضروری است. قرآن کریم نیز دوست خوب را بهترین بازیگر انسان در رسیدن به اوج سعادت دانسته و در مقابل، دوست بد را مهم ترین عامل ناکامی و فرو غلتیدن در شوره زار شقاوت معرفی کرده است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایـــــــــت بــه عـــــــنــــواטּ اولـــیــטּ ســـــایـــت برنامـــــــه بـــــــــــــــچــه هــــاي ايـــــــراטּ به تـــهيــه كــنـنـدگـــــے استــــــــاد محــــــمـود ســــلاميـــــــــاטּ قــصـــد دارد با کـمکـ شــمــاعــــزيـــزاטּ بــه یک سایـــت خــــــوب و یکــ پـــایگــاه شــــــــاد و صــــمیــمـے بـــرای تـــمـــام نــــوجــــــوونـــان ایرانيـ تـــــــــــــــبدیــــل شـــــــــــــــود. از هـــــــمـه ی شـــمــــا عـــــــزیزان خـــواهـــــش مــــیكـــنـيــم بـــا نــــــظــــراتــــــ خـــــــودتـــــانــــ مـــــا را یــــــاری کــنــیـد.اميــــــد واريــــم كــــه از مطـــــالبـــــــ ارائــــــه شــــده در ایــنـــ ســـــــــــــــایت, كه مربــــوطــ به استـــــــاد ســـــــــــــلامیــاטּ وبـــــــرنــامه هاي ایشــــــوטּمي باشـــد رضــــــايتـــ كـــــافــے را از شمــــــا عـــــزيزان جــــلب كــــــــــــنيم . ممنــــــون از هـــمراهـــے شمــــــا دوستـــــاטּ عزیز تــــــــــــاريخ آغـــاز به كــار وبــلاگــــ::02/10/91 روزهـــــــــاي پــخــــش برنـــــــامه:: هــــــر روز از شبکــــــه جام جم 1 ســـــــــاعت 17:30 تا 18:45 به وقـــت ایــــراטּ ســـــــــاعت14 به وقت اروپـــــا مرکزی تهيـــــــــه كــننده برنامــــــه::محـــــــــــمود ســـــــــلامياטּ مجری هاے برنامه :: حسین اکبرے،فرشاد حسن پور،امیر عباس خلیلے،ابوالفضل آقا خانے حدیث دکایتے،الهام جعفرے ،مینا شجاعیان ، رامتین چیت سازان ،محمد قاسمے ،محسن مجیدے ..." E-Mail برنامـہ ::bacheha-iran@jjtvn.ir شماره پیامک ::۳۰۰۰۳۰۰ از اینکه این سایت را جهت باخبری از آخرین اخبار کیوان ساکت اف انتخاب کرده اید ، متشکرم ....لطفا برای با خبری از آخرین اخبار این وبلاگ در خبرنامه ی وب عضو شوید. + چـنـد تـا نکـتــہ :: 1) نـظرات تبلیغـاتـے حـذف میشـטּ پس لـطـفـاً از ایـن مـدل نـظـرهـــا نــذاریــــد. 2) تـو نظـرهـا بـہ برنــامـہ و هــر یــک از عــوامــل برنـــامـہ بے احترامے نــــکـــטּ دوســـــــــــــــــــــت مـــــــــــــــــــــــن! 3) بــہ نـظــرهــا هـمــین جــا پــایـــیـــن نـظـــرهــاتــون جــــواب داده مـیـشــــه! 4) سایت بـعـد از هـر بـرنـامـہ آپـــدیـــت میشـــہ و میتونے خـلـاصـہ اے از هــــر بـرنـامـــہ رو ایـــنـجـا پــیــدا کـــــنـــــے! 5) ایمیـل هایے کـہ قصد دارید بـہ خود بـرنـامـہ بفرستیــد اشتباهے بـہ آدرس ایــمــیــل سایت ارســـــــال نـکنــیـــد. برای خوندن پروفایل من هم به منوی اصلی مراجعه کنید ممنون از همراهے شمـا دوستاטּ عزیز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    اجـــــرای کـــــدام یـــــک از مجـــــریان بـــــرنامه بچـــــه ها ایـــــران را دوســـــت داریـــــد؟
    نظر شما در مورد سفرهای برنامه بچه های ایران به نقاط مختلف کشور چیه؟
    دوست دارید چه بخش هایی به برنامه اضافه بشه؟
    به نظرتون چه تغییراتی باعث جذاب تر شدن برنامه می شه؟
    چه رنگهایی برای دکور مناسب است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 1,156
  • بازدید کلی : 13,030
  • کدهای اختصاصی

    جاوا اسكریپت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ابزار وبلاگ

    كد تغيير شكل موس