loading...
بـچـه هـاـے ایـــراטּ برنامـه اے با طعـم نـاب ایـرانـے
MαêÐêн Gα¢нßöяʓαÐêн بازدید : 100 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

http://s3.picofile.com/file/7420243438/god.png

سلام

سلام به همه ی کسایی که ازهمون روزاول  که بی تجربه اومدم،کمکم کردن.

سلام به تمام کسایی که بعدش اومدن وباعث موفقیتم شدن وپشتمو خالی نکردن.

 سلام به تمام دوستای گلی که بااینکه تازه اومدن،باحمایتاشون باعث پیشرفت من شدن.

ومخصوصا سلام به قدیمی ترین واولین دوستای وبلاگ نویسم که هرچی دارم ازاونا دارم.

و یه سلام ویژه خدمت تمامی عوامل گل برنامه بچه های ایران

يکي از عوامل مهم در شکل ‌گيري رفتارها، افکار، نگرش ‌ها، احساسات، آرزوها و به ‌طور کلي شخصيت نوجوانان، ارتباط با دوستان و هم سن و سالان است.  به ‌طور نسبي مي‌ توان گفت که در شش سال اول زندگي، خانواده، در شش‌ سال دوم، معلمان و در شش سال سوم زندگي، همسالان و دوستان بيش‌ ترين نقش را در تربيت و شکل‌ گيري شخصيت هر فرد ايفا مي ‌کنند. بديهي است که برقراري رابطه با دوستان و هم قطاران در هر دوره‌اي از زندگي واجد اهميت است. اما در دوره ي نوجواني با توجه به ويژگي‌ ها و رفتارهايي که توام با نوجواني است، به ويژه اين که آن ها خواهان مستقل شدن از خانواده، اثبات وجود و کسب هويت‌‌اند، اهميتي مضاعف پيدا مي‌ کند

 

دوست ‌يابي در دوره نوجواني

نوجواني سن رفاقت و دوران دوستي ‌هاست. نوجوانان در اين سن عاشق دوستي و رفاقت‌اند. گاهي دوستي‌ هاي آتشيني در اين دوران پديد مي ‌آيد که باعث مشکلاتي مي‌ شود. دوستي در اين سن، بيش ‌تر سطحي و کم‌ تر عميق است. با اين حال، گاهي شدت دوستي و وابستگي به حدي است که نوجوان خانواده خود را رها مي ‌کند و حتي حاضر است براي دوست خود جانش را فدا نمايد. هراس از گمنامي و تنهايي، نوجوان را بر مي ‌انگيزد تا خود را در ارتباط با گروه همسالان قرار دهد. رنج ناشناخته ماندن، آن چنان او را تحت تاثير قرار مي ‌دهد که براي احساس تعلق به گروه بيش ‌ترين فعاليت را از خود بروز مي ‌دهد. هم ‌بستگي گروهي در اين دوره قوي ‌تر از ساير مراحل زندگي است و غالبا به عنوان يک شاخص موفقيت براي اکثر نوجوان ‌ها محسوب مي ‌گردد. نياز به تعلق به گروه به مفهوم پذيرش و قبول گروه مورد نظر نوجوانان است. هر نوع رويدادي که بر اين پذيرش اثر گذارد، نوجوان را دچار تزلزل، بي‌ کفايتي و بي ‌اعتمادي نسبت به خود خواهد کرد.

در مواردي، نوجوان سرخورده از گروه به باندها و گروه‌ هاي ناسالم اجتماعي مي ‌پيوندد تا بر تنهايي و عدم تعلق اجتماعي خويش فائق آيد. دوستي ‌هاي دوران بلوغ، يعني آغاز نوجواني، اغلب ميان دو نفر به وجود مي ‌آيند و گاه موجب مختل شدن رشد اجتماعي شده، پيوستن به گروه را دشوار مي ‌سازند. در ميان نوجوانان 12 تا 15 ساله اغلب ديده شده است که به ‌طور مرتب از جانب يک«بهترين دوست» به سوي ديگري مي ‌روند و رفيق عوض مي ‌کنند. هر چند اين جدايي در ابتدا دردناک است، با يافتن جانشين درمان مي ‌پذيرد. نوجوانان، به ويژه نوجوانان دختر، نياز به دوست داشتن و مورد علاقه بودن را در رويا و تخيل ارضاء مي ‌کنند، زيرا در رويا مي‌ توانند بدون هيچ‌ گونه واهمه خود را به دست غليان احساس بسپارند و با نسبت دادن کليه خوبي ‌ها و زيبايي‌ ها به خود، کمبودهاي واقعي را جبران کنند. جذب گروهي و پذيرفته شدن در جمع دوستان براي نوجوانان اهميت فراوان دارد و لذا بايد هر گونه انزوا و کناره‌ گيري را در دوره نوجواني به دقت مورد بررسي قرار داد و علت آن را جويا شد. شايد علت انزوا، نداشتن مهارت اجتماعي باشد يا احساس خطاکاري و اشتباه و احساس بي ‌ارزشي آن را ايجاد کند که در اين صورت آموزش مهارت‌ هاي ارتباطي مي‌ تواند به نوجوان کمک کند تا در جمع پذيرفته شود و خود را ابراز دارد. مقايسه پسران و دختران نشان داد که پسران بيش از دختران تحت تاثير گروه همسالان خود بوده‌اند. اين تفاوت را مي‌ توان به امکان تعامل بيش ‌تر پسران با گروه همسالان در جامعه ما نسبت داد. دختران بيش از پسران به خاطر همسالان خود دست از خواست ‌هاي خويش بر مي‌ دارند.

 

معرقی کتاب

zlqygqksziv49oje1bvd.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/zlqygqksziv49oje1bvd.jpg

 

واما عکس های این پست:

mk2nrmhe015orpg0irve.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/mk2nrmhe015orpg0irve.jpg

 

89pxwen5no7uxth2eo.jpg

 http://upload.tehran98.com/img1/89pxwen5no7uxth2eo.jpg

 

piwkyl4sbwynbf1dehju.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/piwkyl4sbwynbf1dehju.jpg

upba03igxqfrd1hgc8ld.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/upba03igxqfrd1hgc8ld.jpg

 

ddsfdj803xskeyk8ul6.jpg

http://upload.tehran98.com/img1/ddsfdj803xskeyk8ul6.jpg

 

بچه های ایران  یک برنامه ی شاد و دوستانه است که نوجوانان

 را در سرتاسر جهان به یکدیگر پیوند میدهد.

 

بچه هاحتماهرانتظاریاهرانتقادی که ازبرنامه دارینوبگین نظرای شماباعث بهترشدن برنامه میشه مخصوصاکه اوناوبلاگارومبینن ونظرای شماهارومیخونن..

http://s3.picofile.com/file/7413260000/babol103.gif

 

 

دوست برای نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است. وقتی نوجوان ناراحت است و مشکلی دارد دوستانش از او حمایت می کنند. اگر چه دوست در سراسر زندگی انسان نقش مهمی دارد، اما در دوران نوجوانی این نقش پُر رنگ تر می شود، زیرا نوجوان دوست دارد در اوقات فراغت مدت بیشتری را دور از خانواده در کنار دوستان خود سپری کند. در ضمن، نیاز نوجوان به حمایت اجتماعی در این سن بیشتر است. زیرا از یک طرف به دلیل تغییرات جسمی و عاطفی، نوجوان احساس ناامنی می کند و حمایت دوستان برای او مهم است. از طرف دیگر، دوستان نوجوان، او را در یادگیری مهارت های اجتماعی و ارتباطی کمک می کنند.

خوب است که نوجوان با کسانی که با او متفاوت هستند دوست شود. وقتی او با شخصیت های جدید ارتباط برقرار کند، افق دید او وسیع تر می شود، دیدگاه های جدیدی یافته و با دیگران بهتر ارتباط برقرار می کند. نوجوان برای دوست یابی تمایل زیادی دارد و برای هماهنگ کردن خود با دیگران بسیار مشتاقانه عمل می کند و بعضی از دوستان به راحتی می توانند نوجوان را به راه های خلاف هدایت کنند. اینکه یک نوجوان دوستان بی شماری داشته باشد والدین را نگران می کند؛ چرا که می ترسند فرزندانشان تحت تاثیر رفتارهای بد دوستانشان قرار گیرند. بنابراین، والدین باید نظارت غیرمستقیم بر دوستان نوجوان خود داشته باشند. زیرا این دوستان گاهی باعث می شوند که نوجوان با مشکلات زیادی روبه رو شود. بهترین روش برای قضاوت کردن درباره دوستان نوجوان، شناخت کامل آنهاست و برای شناخت بیشتر آنها راحت ترین کار تشخیص این است که آیا آنها تاثیرات منفی و ناخوشایند روی نوجوان دارند یا خیر؟ برای از بین بردن نگرانی خود از جانب دوستان نوجوان می توان کارهای زیر را انجام داد:

1- دوستان فرزندتان را بشناسید با دوستان جدید فرزندتان دوست شوید و وانمود کنید که زندگی آنها برای شما جالب است. با ترتیب دادن مهمانی، تولد و ... آنها را در خانه خود گرد هم جمع کنید این کار، علاوه بر اینکه خیال شما را از بابت فرزندتان راحت می سازد، باعث می شود که دوستان او را نیز بهتر بشناسید.

2- داشتن برنامه صحیح برای سرگرم کردن فرزندتان- بهترین راه برای محدود کردن زمانی که فرزندتان با دوستان نامطلوب می گذراند، این است که کارهای دیگری برای او در نظر بگیرید. فعالیت هایی را ترتیب دهید که فرزند تان دوست دارد، مثلاً به او کمک کنید وارد یک تیم فوتبال شود و یا نام او را در یک کلاس هنری بنویسید. خلاصه اینکه او را درگیر برنامه هایی کنید که در اجتماع فعال تر باشد.

3- والدین دوستان فرزندتان را ببینید سعی کنید مادر و پدر دوستان فرزندتان را بشناسید. ملاقات شخصی بهتر است، اما اگر این کار مشکل است، می توانید تلفنی با آنان ارتباط برقرار کنید با آنها دوستانه و بی غرض صحبت کنید و اصل کلام را این گونه عنوان کنید: بچه های ما وقت زیادی را با هم صرف می کنند. بنابر این، می خواستم خودم را معرفی کرده و قوانینی را که برای فرزندم دارم برای شما بگویم.

4- فرزندتان را زیر نظر داشته باشید. وقتی با دوستان بد رفت و آمد می کند حواستان کاملاً به او باشد. مثلاً اگر تغییر رفتار، نمرات پایین، رفتار خشن، حالت های غیرمعمول و... دارد بدانید می توانید کاری کنید تا ارتباط با آنان قطع شود. اگر لازم است از معلم هایش، مشاور مدرسه یا یک پزشک روان شناس کمک بگیرید.

5- قوانین خود را برای فرزندان بازگو کنید. برای جلوگیری از نفوذ همسالان بد در او، برای او قوانین مشخص در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که از همه آنها آگاه است. این قوانین را طوری ترتیب ندهید که در مخالفت مستقیم با دوستان باشد بلکه آن را بازنگری قوانین خانوادگی جلوه دهید و او را از عواقب تخلف از این قوانین مطلع کنید.

همان گونه که بیان شد نوجوانی یکی از مراحل حساس زندگی است. والدین با کمک به نوجوان خود در زمینه گزینش دوست می توانند به او در گذر از این مرحله به مرحله بعدی کمک کنند. دوست هر کس، نشان دهنده هویت و موقعیت خاص او در زندگی است، تا آنجا که گفته می شود: «بگو با که دوستی تا بگویم کیستی.» برای حفظ و تعمیق هویتی راستین، گزینش یک دوست مناسب ضروری است. قرآن کریم نیز دوست خوب را بهترین بازیگر انسان در رسیدن به اوج سعادت دانسته و در مقابل، دوست بد را مهم ترین عامل ناکامی و فرو غلتیدن در شوره زار شقاوت معرفی کرده است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایـــــــــت بــه عـــــــنــــواטּ اولـــیــטּ ســـــایـــت برنامـــــــه بـــــــــــــــچــه هــــاي ايـــــــراטּ به تـــهيــه كــنـنـدگـــــے استــــــــاد محــــــمـود ســــلاميـــــــــاטּ قــصـــد دارد با کـمکـ شــمــاعــــزيـــزاטּ بــه یک سایـــت خــــــوب و یکــ پـــایگــاه شــــــــاد و صــــمیــمـے بـــرای تـــمـــام نــــوجــــــوونـــان ایرانيـ تـــــــــــــــبدیــــل شـــــــــــــــود. از هـــــــمـه ی شـــمــــا عـــــــزیزان خـــواهـــــش مــــیكـــنـيــم بـــا نــــــظــــراتــــــ خـــــــودتـــــانــــ مـــــا را یــــــاری کــنــیـد.اميــــــد واريــــم كــــه از مطـــــالبـــــــ ارائــــــه شــــده در ایــنـــ ســـــــــــــــایت, كه مربــــوطــ به استـــــــاد ســـــــــــــلامیــاטּ وبـــــــرنــامه هاي ایشــــــوטּمي باشـــد رضــــــايتـــ كـــــافــے را از شمــــــا عـــــزيزان جــــلب كــــــــــــنيم . ممنــــــون از هـــمراهـــے شمــــــا دوستـــــاטּ عزیز تــــــــــــاريخ آغـــاز به كــار وبــلاگــــ::02/10/91 روزهـــــــــاي پــخــــش برنـــــــامه:: هــــــر روز از شبکــــــه جام جم 1 ســـــــــاعت 17:30 تا 18:45 به وقـــت ایــــراטּ ســـــــــاعت14 به وقت اروپـــــا مرکزی تهيـــــــــه كــننده برنامــــــه::محـــــــــــمود ســـــــــلامياטּ مجری هاے برنامه :: حسین اکبرے،فرشاد حسن پور،امیر عباس خلیلے،ابوالفضل آقا خانے حدیث دکایتے،الهام جعفرے ،مینا شجاعیان ، رامتین چیت سازان ،محمد قاسمے ،محسن مجیدے ..." E-Mail برنامـہ ::bacheha-iran@jjtvn.ir شماره پیامک ::۳۰۰۰۳۰۰ از اینکه این سایت را جهت باخبری از آخرین اخبار کیوان ساکت اف انتخاب کرده اید ، متشکرم ....لطفا برای با خبری از آخرین اخبار این وبلاگ در خبرنامه ی وب عضو شوید. + چـنـد تـا نکـتــہ :: 1) نـظرات تبلیغـاتـے حـذف میشـטּ پس لـطـفـاً از ایـن مـدل نـظـرهـــا نــذاریــــد. 2) تـو نظـرهـا بـہ برنــامـہ و هــر یــک از عــوامــل برنـــامـہ بے احترامے نــــکـــטּ دوســـــــــــــــــــــت مـــــــــــــــــــــــن! 3) بــہ نـظــرهــا هـمــین جــا پــایـــیـــن نـظـــرهــاتــون جــــواب داده مـیـشــــه! 4) سایت بـعـد از هـر بـرنـامـہ آپـــدیـــت میشـــہ و میتونے خـلـاصـہ اے از هــــر بـرنـامـــہ رو ایـــنـجـا پــیــدا کـــــنـــــے! 5) ایمیـل هایے کـہ قصد دارید بـہ خود بـرنـامـہ بفرستیــد اشتباهے بـہ آدرس ایــمــیــل سایت ارســـــــال نـکنــیـــد. برای خوندن پروفایل من هم به منوی اصلی مراجعه کنید ممنون از همراهے شمـا دوستاטּ عزیز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    اجـــــرای کـــــدام یـــــک از مجـــــریان بـــــرنامه بچـــــه ها ایـــــران را دوســـــت داریـــــد؟
    نظر شما در مورد سفرهای برنامه بچه های ایران به نقاط مختلف کشور چیه؟
    دوست دارید چه بخش هایی به برنامه اضافه بشه؟
    به نظرتون چه تغییراتی باعث جذاب تر شدن برنامه می شه؟
    چه رنگهایی برای دکور مناسب است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 1,174
  • بازدید کلی : 13,048
  • کدهای اختصاصی

    جاوا اسكریپت

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ابزار وبلاگ

    كد تغيير شكل موس